Czy warto jeść ogórki kiszone?

Ogórek kiszony to jeden spośród symboli polskiej kuchni. Zaprawia się je przeważnie w lipcu bądź sierpniu, natomiast potem przechowuje poprzez parę miesięcy. Ogórki kiszone spożywamy jako dodatek do obiadu bądź sałatki warzywnej lub śledziowej. Ogórek kiszony winien pojawiać się w swej diecie systematycznie. Pobudza przemianę materii, obniża zaparcia. Jest ważnym zarzewiem witamin oraz minerałów, natomiast przy tymże doskonale smakuje.

Czy kiszenie ogórków jest zdrowe?

Kiszenie to znany od pokoleń sposób przechowywania żywności, dzięki któremu podatne na ocieplanie witamina C oraz prowitamina A utrzymują własne wartości. Ogórki kiszone oraz sok z kapusty kwaszonej występują na przygotowanej poprzez Ministerstwo Rolnictwa oraz Rozwoju Wsi „Liście artykułów tradycyjnych”. W trakcie kiszenia ogórków ilość witamin C oraz B podlega podwojeniu, co poprawia koncentrację oraz wchłanianie żelaza. Kiszone ogórki są zatem zwłaszcza zalecane osobom cierpiącym na niedokrwistość oraz mało wytrzymałym na choroby.

Ogórki kiszone: wartości lecznicze

Wartości kiszonych ogórków doceniano już od wieków. Kiszenie stanowiło podstawową technikę konserwacji żywności. Sok z kiszonych ogórków to ważne źródło witamin oraz zdrowy probiotyk, zatem nigdy nie winien być wylewany. Wprost przeciwnie, można go wypijać bądź dołączać jako podstawowy element zupy ogórkowej. W szczególności powinny wypijać go osoby po skończonej antybiotykoterapii, w celu regeneracji mikroflory jelitowej. Ogórki kiszone powinny na stałe zawitać w diecie oraz być częścią jadłospisu chociaż raz w tygodniu.

Zdrowe bakterie

Mechanizm kiszenia występuje dzięki bakteriom, jakie należą do grupy bakterii probiotycznych. Bakterie mlekowe, jakie rozwijają się w kiszonych ogórkach to owe same, jakie są w naszych jelitach. Ogórki kiszone są zatem dobrym probiotykiem. Bakterie owe nie jedynie regulują mechanizmy trawienia, oddziałują też pozytywnie na system immunologiczny, regulują pracę jelit oraz cykl wypróżnień, i wspierają mechanizmy oczyszczania organizmu. Ogórki kiszone to artykuł niskokaloryczny, ze względu na dużą ilość witamin oraz minerałów, niewielką ilość węglowodanów oraz tłuszczów, powinny być włączane do diety osób odchudzających się.

Ogórek kiszony natomiast ogórek kwaszony


Mnóstwo osób zastanawia się, czy ogórki kiszone to to samo co ogórki kwaszone. To istotne pytanie, gdyż w wypadku kapusty nazwa owa robi dużą różnicę. Jednakże w wypadku ogórków jest odmiennie. Terminów „kwaszone” oraz „kiszone” można stosować zamiennie. Istotne jest to, co jest napisane na etykiecie, gdy sięgasz po gotowy artykuł ze sklepu. Ogórki, jakie zostały poddane skróconemu mechanizmowi kiszenia, jaki omija fermentację mlekową, nadającą tak ważne wartości ogórkom, mają we własnym składzie dodatek kwasu octowego.

Food obraz autorstwa freepik - www.freepik.com