Dlaczego warto włączyć ogórki kiszone do diety?

Ogórki kiszone od lat są znanym źródłem wielu wartościowych składników odżywczych (https://ranozebrano.pl/product-787-ogrki-kiszone-500g). Ich zdrowotne właściwości znały już nasze babcie i prababcie. Niejednokrotnie chcąc pozytywnie wpłynąć na nasze zdrowie sięgamy po apteczne suplementy diety, zapominając o tradycyjnych, naturalnych produktach, których korzystne działanie może nas zaskoczyć.

Jak powstają ogórki kiszone?

Przepis na ogórki kiszone jest znany w niemal każdym polskim domu, a ich pozytywne działanie na zdrowie doceniane od wieków. Kiszone ogórki powstają w wyniku fermentacji przeprowadzanej przez bakterie mlekowe. Jest to proces odbywający się w określonych warunkach – ogórki muszą zostać umieszczone w szczelnych pojemnikach, zalane odpowiednią ilością solonej wody i odstawione w chłodne, zacienione miejsce. Niezbędne do uzyskania smacznych ogórków kiszonych jest dodanie do solonej wody naturalnych dodatków, takich jak ząbki czosnku, gałązki kopru oraz chrzan. Niektórzy dodają kilka liści z drzewa wiśni, aby uzyskać bardziej chrupiące i jędrne ogórki.

Ogórki kiszone jako naturalny probiotyk

Podstawową korzyścią ze spożywania ogórków kiszonych są ich właściwości probiotyczne. Oznacza to, że sfermentowane ogórki dzięki wysokiej zawartości kwasu mlekowego mogą dostarczyć do naszych jelit całe spektrum probiotyków, a co za tym idzie – poprawić jakość naszego naturalnego mikrobiomu. Zdrowa mikroflora jelit jest dla nas niezbędna do prawidłowego trawienia, wspomaga reakcje odpornościowe organizmu oraz zabezpiecza nas przed różnego rodzaju chorobami układu pokarmowego. Po ogórki kiszone warto zatem sięgać podczas antybiotykoterapii, aby uniknąć wyjałowienia naszej naturalnej mikroflory jelit.

Korzyści ze spożywania ogórków kiszonych

Oprócz zbawiennego wpływu na mikrobiom jelit, ogórki kiszone są bogate w przeróżne składniki odżywcze i działają pozytywnie na cały organizm. Dzięki poddaniu procesowi fermentacji, ogórki zawierają witaminy z grupy B, witaminę A, C, E oraz liczne minerały, takie jak cynk, miedź, potas, wapń, żelazo oraz magnez.

Jakie korzyści możemy odczuć po włączeniu do naszej diety ogórków kiszonych?

  • kiszonki są naszym sprzymierzeńcem w procesie odchudzania, przez co dzięki ich jedzeniu utratę wagi możemy zauważyć znacznie szybciej
  • dzięki zaopatrzeniu organizmu w niezbędne składniki odżywcze, znacząco poprawiają nasze samopoczucie
  • wzmacniają reakcje odpornościowe organizmu 
  • poprawiają trawienie oraz funkcjonowanie jelit dzięki dostarczeniu niezbędnej ilości probiotyków
  • poprzez zawartość dużej ilości witamin i minerałów poprawiają wygląd włosów, skóry i paznokci
  • znacząco obniżają poziom złego cholesterolu we krwi, zmniejszając ryzyko wielu chorób.
Food obraz autorstwa freepik - www.freepik.com